Washington DC

I onsdags åkte jag och Oksana tillsammans med hennes pappa in till DC. Där var en demonstration som kallas "March For Life". Flera tusentals personer kom dit för att demonstrera mot abort. Demonstrationen tog ca 1,5 h och därefter besökte vi air and space museet. Det var ca -12 grader, var riktigt längesedan jag upplevde så kallt väder. Dock var det strålande sol och snö så det var riktigt fint. Dock var vädret en av anledningarna till att vi besökte ett musesum. Det finns hur många olika museum som helst i DC och dessutom är alla gratis. Inne på museet kollade vi på en 3D film som heter Hubble. Det var första gången jag såg en 3D film, det var riktigt häftigt. Kvinnan som jobbade där på bion frågade om jag och Oksana var tvillingar. Vi har blivit frågade förmodligen minst 10 gånger om vi är systrar. 
Därefter gick vi till Vita Huset. Kändes kul att få se det när jag var där även om jag kommer dit igen. DC var en riktigt fin stad. Tydligen får de inte bygga höga byggnader där vilket var ganska nice. Alla byggnader var dessutom riktigt fina, älskade arkitekturen. Känns väldigt kul att äntligen ha besökt DC. Ser fram emot att komma dit igen när det är lite varmare. 
  
 
 
 
 
Museet
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Oj vad du får uppleva mycket. Men var har ni mössorna? Träffade ni förresten inte Barack? Ska bli skoj att komma dit i sommar. Puss

Svar: Mössorna lämnade vi hemma vilket inte var den bästa idén. Nej, träffade inte Barack tyvärr. Ja, det ska bli väldigt kul att komma dit i sommar med er. Otroligt härlig stad. Puss
hannaanilsson.blogg.se

2014-01-25 @ 13:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0