The past few days

Konditionsträningen för fotbollen har börjat för drygt en vecka sedan. Vi har träning varje dag efter skolan i ca en timme. Syftet med detta är att komma i form inför fotbollssäsongen som börjar någon gång i mars. I slutet av februari kommer vi ha "try-outs". Det är då det bestäms vilka som kommer med i laget. Vi kommer ha två lag, JV och varisty. JV är för de yngre och varisty för de äldre. Dock kan de yngre som är riktigt duktiga komma med i varsitylaget och tvärtom. Jag kommer göra ett försök men eftersom jag aldrig har spelat fotboll är chansen inte så stor antar jag. Dock var det kul att höra från min cross countrycoach att fotbollscoachen hade pratat gott om mig och att jag har gjort ett bra intryck. :)
I måndags efter träningen stannade jag kvar för att kolla på en basketmatch. Basket är en vintersport som är i full gång just nu. Året är uppdelat i höst, vinter och vårsporter. Basketens varsitylag (det bästa) spelade mot en annan skola en bit härifrån som vi även sprang emot i cross countryn. Det är kul att gå på matcherna, det är en social grej. De andra utbytesstudenterna var där till exempel så det var kul!
 
Alla coacherna på skolan är även lärare i någon klass. Min cross countrycoach är lärare i world languages och därför hade han frågat min värdsyster Magdalena som har honom i fjärde perioden om jag kunde tänka mig att hålla en presentation om Sverige. Så idag var jag där ca 30 minuter, pratade om Sverige, tog med mig en bok som heter "the year in Sweden" som jag gav min värdfamilj när jag kom hit och jag tog även med mig svenskt saltlakrits. Det var väldigt roligt att se allas reaktioner. 
 
 
Min cross countrycoach Mr. Waurio. Han är en av få amerikanare som faktisktg gillar vårt lakrits

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0