Another snow day

Igår var första dagen i skolan efter jullovet. Vi hade bara en och halv vecka ledigt vilket kändes väldigt kort. Vi började skolan cirka en vecka före Sverige. Igår efter lunch började det snöa och höll i sig hela dagen och även in på kvällen. Efter skolan hämtade min värdmamma oss och vi åkte till kyrkan för att förbereda lite för en teater några barn i kyrkan ska spela upp imorgon. Det var dock inte det bästa vi gjort. Vi skulle kört hem direkt efter skolan innan det blev värre. På vägen hem, inte väldigt långt från huset finns en väldigt brant backe där endast en bil kan passera åt gången. Josef, min värdbror var ute och skottade backen när vi kom så vi stannade mitt i backen. När vi skulle starta igen började bilen glida och vi var i en krissituation. Riktigt läskigt! Vi kunde inte komma därifrån så efter en stund kom min värdpappa ut med sin snömaskin och skottade. Det hjälpte inte och vi visste inte hur vi skulle flytta bilen. Efter en timme i bilen slutade det med att vi gick hem och lämnade bilen där. Efter flera timmars jobb med att försöka flytta den utan att glida ner i diket lyckades min värdpappa backa tillbaka den nedför backen och lämnade den där. 
På grund av all snö som kom igår är vi lediga från skolan idag. Var väldigt skönt att få sova länge och bara ta det lugnt idag. Det blev verkligen en mjukstart i skolan denna vecka. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0