Super Bowl

Igårkväll var det Super Bowl. Det är alltid första söndagen i februari. Det är det mest sedda program. Ca 110 miljoner amerikanare sitter framför tv:n samtidigt. Många tittar dock inte på det på grund av den amerikanska fotbollen utan för reklamen. Det låter konstigt. Vanligtvis tycker vi reklamen förstör tv-programmen men under Super Bowl visar de reklam som aldrig tidigare har visats. En ca 30 sekunder lång reklam som visas under Super Bowl kostar företaget nästan 30 miljoner kronor. Dessutom har de en känd artist som sjunger i halvlek. Detta året var det Bruno Mars. Allt var väldigt påkostat, de smällde massor av raketer och hade otroligt många olika lampor med mera. Igår spelade Seattle Seahawks mot Denver Broncos i New York City. Seattle utklassade Denver. Matchen slutade 43-8 till Seattle. 
Det är svårt att hitta en Super Bowlbiljett för mindre än ungefär 10 000 kr. Billigt och bra!
 
 
 
Självklart var Piper också med
 
Jag har mått bättre än vad jag gör just nu. Jag har fått en släng av influensa. Blev först väldigt förkyld och sedan övergick förkylningen i halsont, svullet tandkött, ömma tänder, trötthet, lite feber tror jag, ont i ryggslutet och ja, lite till. Frågan är om något är bra? Nja, inte så mycket. Får hoppas att det blir bättre snart! Som tur var var vi lediga idag (måndag). Det var vår elfte snödag. Känns som att vi knappt gick i skolan i januari. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0