End of the semester

Idag var det sista dagen på denna terminen. Det innebär att vi på måndag börjar med fyra nya ämnen, nya lärare, nya klasskompisar och nytt lunchbord. Ser verkligen fram emot den nya terminen för att få en förändring. Det blir lite enformigt eftersom vi har exakt samma schema varje dag. Nästa termin har jag:
1. Finance & Economics
2. Algebra
3. U.S. & Virginia Government
4. Guidance Aid
5. Samma "study hall" som denna termin
 
Som utbytesstudent måste jag ha engelska, matte och historia. Denna terminen hade jag engelska 12 vilket är en seniorklass. Det innebär att det är den svåraste engelskan så det var ganska svårt för mig som inte ens är amerikan. Det finns många amerikanare som inte blir godkänd ens. Så nästa termin ska jag ha algebra och även government. Government är också en seniorklass. Vanligtvis har man historia näst sista året och government sista året. Jag valde att ha government som min historiaklass. Guidance Aid betyder att jag kommer sitta på deras kontor och göra läxor, plugga inför SAT och dela ut "hall pass". Passen är för elever som har något ärende till exempel till kontoret. De får inte gå i korridorerna under lektionstid utan ett pass. Därför har de elever som hjälper till med att dela ut de. Jag hoppas att detta schema blir bra! Ska bli kul med något nytt och träffa nya människor!
 
Vädret varierar väldigt mycket här. Igår var det riktigt kallt, på morgonen -16 och framåt dagen ca -7. Dock sken solen så det var väldigt fint väder. Idag var det inte alls så kallt. Klockan fem på eftermiddagen gick jag i bara en huvtröja och frös inte alls. Var riktigt härlig känsla! Solen sken dessutom, kändes inte alls som januari. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0