Pennsylvania

Ber så hemskt mycket om ursäkt för superdålig uppdatering den senaste tiden. På något sätt rullar dagarna bara på. Känns som att jag har mindre tid nu än när jag hade cross countryn vilket låter superkonstigt. Doesn't make sense at all...
 
I fredags var jag på första lektionen och lämnade sedan skolan. Anna ville inte missa första lektionen då hon har matte vilket är svårt att ta igen. Ca 10.30 lämnade vi town för att åka till Pennsylvania på en kort trip. Familjen har varit dit vi åkte väldigt många gånger tidigare men föräldrarna ville ta mig dit och visa mig det vilket jag verkligen uppskattade. Vi åkte till en stad som heter Lebanon i södra Pennsylvania. Vi körde igenom West Virginia och Maryland på vägen. Naturen här påminner om hemma förutom bergen som vi inte har i södra Sverige. Jag blev väldigt förvånad hur stor skillnad det faktiskt är mellan två stater så nära varandra. Vi åkte till landsbygden i Pennsylvania och där bor the Amish people. De lever ett väldigt enkelt liv på gårdar. De använder ingen elektricitet och har inga bilar till exempel. 
 
Vi var i två second-handbutiker, en enorm butik med allt möjligt och en marknad utomhus. Vi bodde på hotell så vi badade i inomhuspoolen på fredagkvällen. Det var en väldigt rolig kort resa där jag fick se en speciell och känd del av Pennsylvania. Det känns superbra med den nya familjen. Vi ungdomar har väldigt roligt tillsammans och speciellt jag och Anna som är nästan lika gamla. Anna och jag har en riktigt bra relation. När jag tänker på juni 2014 är det blandade känslor som cirkulerar. Jag vill inget hellre än att träffa min svenska familj efter 10 månader och samtidigt kommer jag sakna allt som jag får uppleva här. Vet framför allt inte vad jag ska göra utan Anna. Hon har definitivt blivit en andra syster för mig. Är så himla glad och tacksam för allt jag får vara med om!
 
 
Anna och jag provade var sin jamaikansk mössa. 
 
Jag lånade Annas tigermössa :P
 
 
Så här tar the Amish people sig runt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0