Thanksgiving!

I torsdags var det äntligen det efterlängtade Thanksgiving. Dagen började med gudstjänst i kyrkan. När vi kom hem började Anna och min värdmamma laga mat. Ofantliga mängder mat...! Vi hade turkey, skinka, sötpotatisgratäng, gröna bönorgratäng, potatismos, sås och bullar. Vi åt middagen ca 17 och sen tittade vi på en film. Det är en typisk familjedag då man umgås med familjen. En del åker till släkten men min familj har släkt ganska långt härifrån och umgås inte direkt med de. Också till det här med den kända turkeyn. Det var första gången jag åt turkey. Jag tycker dock inte jag kan smaka så stor skillnad mellan turkey och kyckling. Vissa tycker det är stor skillnad och även om de gillar kyckling gillar de inte turkey. Det är kul att ha provat det!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0