Snow days

Veckan började med en ledig dag i måndags då mycket snö kom i söndags. Vi hörde inget från skolan i måndags kväll om att skolan var inställd idag. Dock anade vi att den skulle bli inställd. Jag gick upp som vanligt imorse och så hör jag min värdmamma säga: "Hanna, you can go back to sleep. The school is cancelled." Den känslan är helt underbar. Så jag sov några timmar till och när jag vaknade och tittade ut var det alldeles vitt. Träden var helt täckta och det hade säkert kommit minst 10-15 cm. 
Idag gick vi ut i trädgården igen. Det var superfint väder och inte alls kallt. På seneftermiddagen åkte Anna, min värdpappa och jag till town för att handla lite mat. När vi kommer tillbaka säger de där hemma att skolan är inställd för imorgon också. Så denna veckan blev verkligen kort och nästa vecka är sista veckan innan jullovet. Inte helt felt! Dock är jullovet mycket kortare här. Vi slutar skolan 20 december och börjar igen redan 2 januari. 
 
 
 
 
 
 
 
Our man

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vilka härliga bilder Hanna, ni bor verkligen mysigt där i skogen. Du verkar ha det så mysigt där och du ser så glad ut på alla bilder. Det glädjer oss verkligen. Men det är ju inte bra om du får för många lediga skoldagar för då är det väl risk att skolavslutningen förskjuts? Vi håller på att boka resa för att komma över och hämta hem dig och då är det ju lite synd om skolan inte har slutat när vi kommer :-). 14 juni dyker vi upp som det ser ut nu, ska bli så roligt att få se på lite närmre håll hur du lever ditt liv i USA. Fortsätt blogga Hanna, vi följer dig noga. Saknar dig!

Svar: Tydligen, vilket jag inte har förstått, så har vi fem dagar avsatta för snö som inte syns i planeringen. Det innebär att vi har använt tre av de fem dagarna denna vecka. Om de ställer in mer än de två som är kvar förkortas vårt påsklov. Därefter förskjuts skolavslutningen så det ska mycket till för att jag inte ska ha slutat skolan när ni kommer den 14. :) Snart har jag varit här i fyra månader, kan inte förstå det! Saknar er!!
hannaanilsson.blogg.se

2013-12-11 @ 05:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0