IKEA

Idag blev jag som ett barn på julafton. Min värdfamilj tänkte att det kunde vara kul för mig att åka till IKEA. Det närmsta ligger ca 1,5 timmar härifrån i en stad som heter Woodbridge, VA. Förra året var jag på ett IKEA i England. Att åka till IKEA utanför Sverige är en upplevelse. Det känns precis som hemma. Efter mer än fyra månader utan svenska köttbullar, själva IKEA och svensk känsla var jag helt exalterad. Självklart åt jag svenska köttbullar med potatismos och drack julmust. 
Översatte en hel del namn på möbler för mina värdsyskon. De tyckte också det var väldigt kul och ställde många frågor. Såg lite tavlor på bland annat Småland, Skåne och ishotellet i Jukkasjärvi mm. I några av utställningsrummen fanns även böcker på svenska. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0