Christmas Eve

Julafton här är ingen direkt speciell dag för amerikanarna. De förbereder sig inför juldagsmorgon, bland annat handlar de sista julklapparna. Många av butikerna har öppet extra länge inför julen och med det menar jag dygnet runt i ett par dagar. Mina värdföräldrar shoppade alla julklappar i måndags. De lämnade kl. 12 och kom hem kl. 22. De handlar alla julklappar till alla på en och samma dag. Min värdpappa, precis som många andra män avstår gärna från att shoppa. Han berättade för mig att under en 4-årsperiod satte han inte sin fot i ett shoppingcenter. Jag sade att det hade jag aldrig kunnat klara och han bara skrattade. Haha!
 
På julaftons morgon steg jag upp tidigt för att skypa med mamma innan de åkte till mormor och morfar. Det var mysigt men samtidigt jobbigt. Saknade alla traditioner vi har på julafton. Dock pratade jag både med Julia och Elin på Facebook och förstod att de hade det härligt vilket glädjer mig! Det känns kul att höra ifrån er där hemma! Anna, Elizabeth och jag fortsatte att slå in de sista julklapparna. Det var fullt under granen i år! Precis som förra året när vi var i USA under julen kom tomten på en brandbil på kvällen och åkte runt i kvarteren. Han hade lite hjälp av några killar som delade ut godis. Senare åt vi middag och gjorde vid oss för att åka till midnattsgudstjänsten. Innan gudstjänsten tog vi väldigt fina foton på oss, väldigt kul att ha, speciellt när jag är hemma i Sverige igen.
Front Royal är en väldigt katolsk town och många går i kyrkan. Därför åkte vi till kyrkan så att vi var där ca kl. 23 för att få sittplatser. Det fylldes snabbt på. Även om jag inte älskar att gå i kyrkan var det faktiskt väldigt fint och de hade dekorerat kyrkan med julgranar och ljus osv. Vi kom hem ca kl. 2 på juldagsmorgonen så somnade ganska sent. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0