Christmas decorating

I lördags dekorerade vi huset och tog in granen som vi köpte förra helgen på en julgransfarm. Vi var förmodligen bland de sista med att ta in granen. Men tydligen brukar de inte ta in den så sent som vi gjorde i år. Nu känns det dock lite mer som jul. Har inte direkt känt någon julkänsla här. Fler och fler hus har satt upp julslingor i trädgårdarna och julmusiken spelas på radion men det har egentligen varit det enda. Hemma är det mysigare inför julen med adventssljusstakar och tända ljus osv. 
Ikväll slog Elisabeth, Anna och jag in julklapparna som vi shoppade i fredags. De har en rolig tradition i familjen. Istället för att skriva namnen på julklapparna skriver de till exempel "to a blonde to another blonde" eller på någon av julklapparna blev jag kallad "the blonde biscuit". En kaka är oftast lite söt och att säga sweet med en amerikansk accent blir nästan Swede. 
På tal om Swede så lyssnade en kille i skolan på en låt som heter "come to me" av The goo goo dolls och i refrängen säger de "come to me my sweetest friend" vilket låter som Swedest friend. Så han berättade för mig att han alltid tänker på mig när han lyssnar på den låten. Haha! Han skojade också en annan dag och sade "You are the Swedest I have ever met", lite fyndigt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0