The last day

Idag är en konstig dag. Har haft en konstig känsla hela dagen. Allt är så ofattbart. Jag är inte nervös och känner inget speciellt vilket skrämmer mig. Det är så stort och så mycket att jag inte alls kan föreställa mig hur det kommer bli. Språk, kultur, skola, familj, samhälle, traditioner, miljöer, hus och mycket mycket mer kommer vara helt annorlunda än vad jag är van vid. Som sagt, det är så mycket att ta in... Eftersom jag inte är nervös nu är jag rädd för att jag om kanske två veckor får en chock, det är kanske först då jag inser vad det faktiskt innebär. Men samtidigt är det skönt att jag inte oroar mig för olika saker som kan uppstå utan jag får ta allt som det kommer helt enkelt. 
 
 
Väskorna står packade och väger precis vad som är tillåtet. Jag hade hoppats på att kunna shoppa lite i New York men den tanken får jag nog ge upp. Dock ska jag vara borta 10 månader så det är kanske inte så konstigt trots allt...
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Håller med dig Hanna - det känns overkligt att du inte ska vara hos oss under så lång tid. Det är svårt att förstå vilket äventyr du ger dig ut på och även om det har varit jättejobbigt med din avresa så är jag helt övertygad om att du gör rätt och att ditt närmsta år kommer att bli ett fantastiskt minne som du kommer att bära med dig hela livet. Vi är jättestolta över dig Hanna - och kanske lite avundsjuka också :-). Ser fram emot att följa dig på din fina blogg. Puss Pappa

Svar: Tack pappa. Allt är super här och det känns väldigt bra! Det känns verkligen som att jag har gjort rätt val, även om det var jobbigt att ta avsked och lämna Sverige. Allt känns så overkligt. Puss
hannaanilsson.blogg.se

2013-08-20 @ 21:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0