New York #2

Jag har verkligen inte haft tid att blogga de senaste dagarna. Men i alla fall, i torsdags var vi på södra Manhattan och tittade på USAs högsta byggnad, nya World Trade Center som är 600 meter högt och vi åkte Staten Island färjorna för att se frihetsgudinnan. Vi ålkte även till Brooklyn där vi tog foton vid Brooklyn Bridge på alla utbytesstudenterna som var på samma camp som mig. Explorius, min svenska organisation som jag åker med finns även Danmark, Norge och Finland så därför var alla länder representerade på campet. Därefter gick vi i Chinatown och Little Italy och på eftermiddagen fick vi fri tid precis som i onsdags. Bussen släppte av oss i Soho och där finns väldigt bra shopping. Men alla de andra svenska utbytesstudenterna, vilket var sex stycken shoppade men inte jag. (Kan ni förstå att jag var i New York utan att shoppa något?!) Mina väskor var redan fulla till max så jag hade inget annat val. 
 
Vi hade två riktigt bra dagar i New York och vi svenska tjejer blev riktigt bra vänner och hade väldigt roligt tillsammans. De två ledarna vi hade på campet var också väldigt trevliga så det var kul. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0