First day in school

Jag har överlevt första dagen i skolan. Allting har varit allt annat än vad jag är van vid. Dagen började med att jag och Maggie gick till skolbussen som stannar ca 5 minuter härifrån. Den kom 7.42 och det tar ca 20 min att åka till skolan som ligger i Front Royal, en by med ca 18 000 invånare. 
 
Året är uppdelat i två semester som de kallar det. Varje semester består av fyra ämnen och den femte klassen är study hall.
Jag hade en lektion idag som hette photo journalism men jag kände att det inte var rätt för mig. Så under study hall gick jag till studievägledaren och bytte schema. (För det måste man ha ett hall pass vilket innebär att man får tillåtelse att gå utanför klassrummet under lektionen.) Så imorgon kommer jag ha:
First period: English 12 (8.20-9.48)
Second period: Graphic Arts (vi jobbar i photoshop, ett designprogram i datorn) (9.53-11.18)
Third period: Marketing (11.23-1.10)
Lunch: 12.12-12.39
Fourth period: Spanish 3 (1.15-2.40)
Fifth period: Study hall (här får man tid att göra sina läxor) (2.45-3.30)
 
Nästa semester har jag valt att ha franska 1, idrott, U.S. and Virginia History och algrebra, functions and data analysis. Hoppas att det blir bra.
 
Lektionerna börjar och slutar när klockan ringer. Som ni ser vid klasserna är de exakt 85 eller 88 minuter långa. Mellan varje klass har vi 5 minuter på oss att gå till nästa klassrum som kan vara långt bort. Lunchen är även den exakt, 27 minuter lång. Hela det här konceptet är så ironiskt.... 
 
Dagen var helt okej med otroligt många nya intryck och sedan jag kom hem från skolan vid 16.15 har jag varit supertrött. Jag fick inte så mycket läxor mer än ett papper från engelskaklassen med 10 ord som ska testas genom ett vocabulary quiz på fredag. När jag till och med har översatt de orden till svenska kan jag fortfarande inte förstå vad vissa av orden betyder. Det känns som att det kommer bli några intressanta veckor nu i början!
 
 
"It's not wrong. It's not right. It's just different." 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0